sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

KIP-päivänä Ogelissa

Vaikka lauantaina satoi kuin esterin...., niin lähdin kuitenkin käymään Ogelissa, jossa oli KIP-päivän merkeissä neuletapaaminen. Mukavasti tuli porukkaa ja toinen pöytä sekä lisätuolejakin piti ottaa käyttöön.



Minä ihastuin tähän vihreään huiviin ja ihan pikkuisen tuli ajatusta mieleen, että jospa itsekin osaisin tuollaisen tehdä. Saapa nähdä.




Minulla oli mukana vain puikot kun kotona ei ollut sopivia lankoja yhteen myssyyn, jonka tekeminen on ollut pitkään mielessä. Ostin sitten muutaman kerän lankaa. Tuleehan se syksy kesän jälkeen ja myssylle on sitten käyttöä. Saapa nähdä miten myssy sitten miellyttää silmää ja päätä. Ohje ainakin on helppo: kerros oikein, kerros nurin, kaksi kerrosta 2n2o.  Teen 2-3kerrosta vuorotellen kirjavalla ja beesillä. Valkoistakin on kerä, jos haluan muutaman kerroksen sitäkin johonkin väliin.

12 kommenttia:

  1. Kivalta näyttää myssyn alku :).

    VastaaPoista
  2. Tulossa nätti myssy. varmasti osaisit tehdä tuon kauniin huivinkin (minä en), muistaakseni osaat lukea ohjeita? Tapaan käyttää itsestäni nimeä JTV (julkisesti tikkuava ja virkaava), vain kirkko, häät ja hautajaiset ovat paikkoja, jossa en kudo. Toki täällä oli neulekirkkokin, että tuokin olisi tullut korjattua tuo kirkon kohta, mutta en päässyt. Odottaessani kipeänäkin lääkärille mietin, että kun kudon, niin katsovat varmasti mun olevan täysin terve. Mutta aina on jokin teelmys mukanani. Kerran tuli pikkupoika viereeni ja kysyi saako katsoa ja saako vaikka tehdäkin. Ei se tekeminen onnistunut mutta yritin opettaa. Ihanaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa englantia, joten vieraskieliset ohjeet jää multa tekemättä.
      Onpas ollut suloinen pikkupoika.

      Poista
  3. Hyvä pipo tulee. Aikas kiva huivi kun siinä on nuo pöllöt. Itelleni en tarvii mutt vois jollekin lahjaks tehdä. Tai hyväntekeväisyyteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just ne pöllöt mua erityisesti miellyttikin.

      Poista
    2. Katsoin ohjettta ja totesin turha monimutkaiseksi. Jää tekemättä.

      Poista
    3. No, jos tuntuu sinusta monimutkaiselta, niin on kyllä liian vaikea minulle.

      Poista
  4. Mä kävin Lankamaailmassa eilen, selvisin aikas vähällä kerrankin ;) Aivan ihana huivi! Noita pöllöjä oon nähnyt pipoissa ja lapasissa, mutta noin komeaa pöllörivistöä en ole nähnyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lankamaailma on kyllä houkutusten paikka.
      Pöllöjä olen nähnyt myös puseroissa, mutta en ennen huiveissa.

      Poista
    2. Kyllä siellä iskee jonkin sortin mania yleensä, mutta nyt selvisin vain niillä eväillä jotka olin itselleni luvannut. Jaa että puseroissakin pöllöjä, ne on kyllä kivoja :)

      Poista
    3. Sellaisessa kaarrokepuserossa oli pöllöjä rivissä.
      Tässä muutama linkki:

      http://punaistalankaa.blogspot.fi/2012/02/lisaa-polloja.html

      http://hiirenkorvat.blogspot.fi/2010/11/vaatekomeroni-historiaa-iv-talvi.html

      http://vilman.blogspot.fi/2011/01/polloset.html

      Poista