maanantai 18. helmikuuta 2013

Aina löytyy syitä langanostoon

Minulla oli asiaa Ogelin tuolle puolen ja varuilta olin merkinnyt kalenteriini "puikot 4,5" kun tuo koko puuttui valikoimastani ja tietysti juuri sitä tarvitsin. Paluumatkalla sitten kävelin Ogeliin ajatuksena ostaa ne puikot. Jotenkin vaan sitten Maija-langat alkoivat parkua kaupan sivunurkasta ja pakkohan oli pari kerää ostaa. Ja kun valkoinen Maija oli ennestään loppu, pieniä nyssäköitä vaan. Minulla on tekeillä lyhytvartiset sukat kaksinkertaisesta langasta. Toinen lanka Rose mohairia ja toinen Viking Eddagarn.

13 kommenttia:

  1. Kyllä kyllä. Lankaa tarvii aina.

    VastaaPoista
  2. JOS minä osaisin kutoa/neuloa/virkata/nyplätä, niin voi sitä lankakerien- ja vyyhtien määrää, mikä huoneissani tursueleisi.
    Kaikkia laatuja ja värejä ilman määrää. Puikkoja olisi ja kalisisi jokaisessa nurkassa ja koukkuja. Koppatolkulla. Bambuisia, puisia, teräksisiä, muovisia, rautaisia...
    Kutoisin itselleni kaikkea mahdollista ja mahdollista ja PALJON ja koko ajan. Ehkä lapsenlapsillemme myös, mutta itseni tuntien etupäässä itselleni.
    Voi ehkä olla hyväkin, etten osaa.

    VastaaPoista
  3. Katju: Lankaa on kiva ostaa, mutta pitäis niistä raskia tehdäkin jotain. Osa mun langoista nimittäin odottaa sitä iahninta ohjetta, enkä raski niitä käyttää "tavallisiin" teelmyksiin.

    Kaisa Jouppi: Minä en aio nypläämisiin koskea märällä sormellakaan kun pelkään seurauksia. Virkkaaminen on onneksi vähän hitaammassa vaiheessa, mutta sukkia tulee enemmän kuin ehtii tarjota käyttöön. Joulun alla mulla oli yli 50 sukkaparia. Nyt enää vähän yli 20 paria. Myssyt olen saanut lahjoitettua, mutta huiveja on laatikollinen. Lienee tosi hyvä ettet ole hurahtanut neuleisiin. Siinä kuluu ikä ja terveys kun pitää olla koko ajan käsityö kyynärtaipeessa. Tosin, voihan olla huonompiakin harrastuksia.

    VastaaPoista
  4. Taitaa olla aika yleinen vika kutojilla, että niitä lankoja kertyy....
    Mulla on vielä semmoinen vika, etten muista kaikkia lankoja mitä on, kun niitä on vähän joka puolella. Sitten ottaa aina niitä uusimpia ja vanhoja lankoja on kutomatta.
    Mutta mukavasti aika kuluu.

    VastaaPoista
  5. Leenamummu: Kutominen on kyllä mukavaa ja ihania lankoja saa kaupoista, mutta tosiaan niitä tahtoo unohtua kaappien perukoille.

    VastaaPoista
  6. Järjestin nallet ja 7veljekset omiin koreihinsa. Lisäksi on vähän muita lankoja, mutta ei paljon, sillä en oikein tiedä, millaista lankaa pitäisi käyttää erilaisten juttujen kutomisessa. Niinpä olen porskuttanut lähinnä aluksi mainituilla; niitä voi ainakin pestä koneessa, joten siitä mukavia.

    Minulla myös lankoja tarttuu näppeihin kaupassa käyntien yhteydessä ainakin käyn niitä hypistelemässä :)

    Hauska tuo teidän tapaaminen käsitöiden merkeissä. Itsekin tapaan käydä to ip Tabita-piirissä kun ehdin ja kerran kuussa Leenun luona käsityöillassa. Olisi mukava, jos nykyisinkin vielä voisi mennä/tulla toisten luo tuosta vaan käsityön kanssa.
    No, niin aion itse nyt tehdä ja lähden Taren luo virkkuuksen kanssa katsomaan Sydämen asialla.

    Hyvää keväistä talvea, Anitta ja kaikki!
    (Anteeksi, tuli romaani)

    VastaaPoista
  7. Pau: Kiva kun kirjoitit pitkän kommentin. Nallet ja 7v-langat on aika yleisiä ja monikäyttöisiä. Mulla on lisäksi ohuita huivilankoja ja erilaisia alpakkalankoja, joita olen hamstrannut. Minulla on muutama tuttu, jotka tulevat kylään käsityön kanssa. Ne on vieraista parhaimpia.
    Mukavaa virkkuusvierailua ja aurinkoista kevääntuloa!

    VastaaPoista
  8. Valkoista lankaa pitää aina olla jemmassa. Se väri kun sopii minkä tahansa värin kanssa.
    Noista saatkin monta juttua tehtyä :)
    Mukavaa viikon jatkoa !

    VastaaPoista
  9. Vai tarttui lankaa mukaan, no jos ostaa uudet puikot niin pitäähän niille olla ihan oikein uutta lankaa myös.
    (Minä kun nään että tuo toinen on Kitten-mohairia eikä sitä toista.)
    Mukavaa viikonjatkoa.

    VastaaPoista
  10. Muistitkos kuitenkin puikot?
    On ne vaan ihmeellisiä nuo nykyajan rukit! Kun ekan kerran näin, en ollut uskoa silmiäni. Minä menen maaliskuussa Tapion lankakauppaan...aaah.

    VastaaPoista
  11. Anneli: Valkoinen on kyllä käyttökelpoinen väri, mutta sukissa ehkä vähän pitää miettiä. Noista mun teelmistä ajattelin pyhäsukkia tai sitten lahjaksi.

    LeaP: Hups, niinpä vainen. Pitäisköhän hankki uudet klasit.

    Vilukissi: Puikot tuli ostettua. Ne mitkä on kuvassa jo käytössä. Tapion kauppa lienee aikamoinen houkutuspaikka kun täältäkin on porukat joskus lähteneet sinne linja-autolla.

    VastaaPoista
  12. Katjuhan Tapiolta näyttää tilanneet kilokaupalla Puroa. Olis voitu mennä Tallinnaan puikko-ostoksille;)
    Kiolla on blogissa arpajaiset, mees osallistumaan niin nähdään mitä voitat;)
    Ja lankakaappi sit Rioon, niih. Ota Paula Kristiinalta mallia:
    http://paulakristiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  13. Kristiina: Mulle ei taitaisi riittää kaksikaan kaappi, mutta siitä lasipurkista sainkin idean kun mulla on kaksikin tuollaista lasipurkkia. Ne pitää sitten Rion karnevaalien aikaan laittaa esille.
    Tänään oli Riosta infotilaisuus ja nyt näyttää siltä, että muutto on vasta kesäkuun lopussa. Tuli ihan mieleen, että rakennuttaja ottaa mielellään maksimi viivästyssakot urakoitsijalta. Tosin muuttajille on luvattu korvaukset ylimääräisestä muutosta, jos vanha kämppä menee alta.

    VastaaPoista